Denumita generic “LECTIA de CANTO”, aceasta activitate, imbina de cele mai multe ori utilul (partea strict tehnica a acestei activitati) cu placutul (rezultatele minunate ale muncii elevului). Nu este de ajuns ca un profesor sa predea si elevul sau sa invete. Cei doi trebuie sa formeze o echipa, sa lucreze si sa evolueze impreuna. Fiecare elev este unic in felul sau, fiecare voce isi are caracteristicile sale proprii si personale, de aceea metodele de abordare in antrenarea talentului elevului, vor fi diferite de la un elev la altul.

Foarte multi copii si adolescentï isi doresc sa fie ARTISTI, dar pentru a ajunge un artist adevarat, trebuie mai intai sa isi doreasca sa perfectioneze si sa lucreze cu ceea ce au nativ. Cu o experienta vasta in acest domeniu voi impartasi fiecaruia, tot ceea ce am adunat mai bun, mai folositor si mai frumos pentru o cariera!

Elevii vor fi invatati sa:

  • isi constientizeze calitatile vocale native;
  • isi constientizeze de asemenea si micile imperfectiuni ale vocii, pe care o vom antrena impreuna;
  • isi descopere tipul de voce pas cu pas invatand din punct de vedere foniatric tot ceea ce cuprinde aparatul respirator, mediul rezonator etc;
  • invete ce inseamna notiunile de:
  1. timbru vocal;
  2. ambitus vocal;
  3. respiratie corecta;
  4. coordonare corecta a laringelui in timpul cantatului;
  5. pozitie corecta a corpului si relaxarea muschilor solicitati in timpul actului artistic;
  6. emisie corecta a sunetului in toate tipurile de emisie vocala existente: nazala, chest voice – “voce de piept”, belt voice sau “Broadway belt”, mixed voice, head voice si falsetto;
  7. impostatie;
  8. exercitii vocale (vocalize) realizate corect, in functie de necesitatile fiecarei voci in parte;
  9. efect vocal;
  10. pauza vocala.
  • isi incalzeasca vocea corespunzator si de asemenea sa aiba grija de ea (le vor fi explicate notiuni foniatrice despre raguseala, laringita, disfonie, utilizare improprie a corzilor vocale si vor fi invatati sa previna eficient astfel de situatii);
  • sa inteleaga ca nu este important numai CUM canta, ci si CEEA CE CANTA. Este benefic sa isi dezvolte in timp creativitatea si astfel sa isi poata exprima liber, natural sentimentele si emotiile in timpul unui act artistic complet. De aceea vom lucra impreuna – in acest sens – atat prin citirea, explicarea si memorarea textului cantat, cat si prin exercitii de dictie sau improvizatie muzicala;
  • isi aleaga melodiile potrivite, in functie de voce, varsta si mai ales personalitate. In general, toti elevii si-ar dori – daca se poate – sa cante absolut orice. Consider ca fiecare elev in parte, trebuie indrumat catre ideea de a-si descoperi treptat propria-i personalitate si de a canta exclusiv ceea ce i se potriveste si ii face placere;
  • insuseasca notiuni muzicale despre ceea ce inseamna gen muzical sau perioada muzicala. Sunt de parere ca un viitor artist trebuie sa poata recunoaste artisti consacrati – atat internationali cat si romani – si sa stie sa recunoasca etape muzicale din istoria pop, rock, funk, hip-hop, etc. Ascultarea unor genuri cat mai diversificate de muzica, ii va ajuta la largirea orizonturilor in cultura lor muzicala cat si la tot ceea ce inseamna interpretare artistica;
  • participe alaturi de ceilalti colegi la auditii de concerte/musical-uri pentru o mai buna exemplificare a ceea ce inseamna sa canti pe scene mari si pentru o dezvoltare profesionala mai vasta.